در مورد شیر هیدرولیک بیشتر بدانیم

در مورد شیر هیدرولیک بیشتر بدانیم

شیر هیدرولیک به تنظیم جریان سیال درون یک مدار هیدرولیک کمک می کند. از این شیر ها می توان به منظور بستن یک جهت به طور کامل و هدایت سیال تحت فشار یا کنترل سطح جریان به طرف یک ناحیه خاص استفاده کرد. طراحی این شیرها طیف گسترده‌ای از سبک‌ها در زمینه ی فعال سازی آن ها که به انواع روش های فیزیکی، مکانیکی، پنوماتیک و یا برقی  صورت می‌گیرد را شامل می شود. نمونه هایی از شیرهای هیدرولیک که میتوان نام برد مانند: شیر هیدرولیک توپی، شیر هیدرولیک بای پس، شیر هیدرولیک چک، شیر تعدیل کننده، شیر هیدرولیک پایلوت و شیر کنترل جهت.

 انواع مختلف شیر هیدرولیک
انواع مختلف شیر هیدرولیک

تولید کنندگان این شیرها برای ساخت آنها از طیف گسترده ای از مواد مانند فولاد کربن و فولاد ضد زنگ و مصنوعات مختلف دیگر استفاده می کنند. انتخاب نوع و مواد شیر ها به کار برد مشتری بستگی دارد، زیرا مواد و طرح‌ های مختلف شیرهای هیدرولیک دارای درجه بندی فشار و جریان مختلف هستند. تولید کنندگان این شیرها درجه فشار شیر را در دمای معین و همچنین حداقل و حداکثر دمایی که شیر قادر به تحمل آن است، لیست میکنند، قطر شیر نیز در این لیست ارائه می شود. اندازه گیری ها معمولاً به اینچ بوده و ابعاد و مشخصات فلنج نصب که هر دو باید با سیستم شما مطابقت داشته باشد نیز ذکر می گردد.

بررسی عملکرد نمونه ای از شیر هیدرولیک

شیر هیدرولیک توپی به طور کلی جز شیرهای ساده موجود در بازار است. این شیر ها شامل یک دسته که توسط یک ساقه فلزی به یک توپ درون شیر وصل می شود، کنترل می گردد. توپ دارای یک سوراخ مرکزی است و اجازه می دهد تا جریان مایع  هنگامی که به درستی  تراز شود، عبور کند. هنگامی که توپ به گونه‌ ای چرخانده شود که سوراخ آن عمود بر جریان لوله باشد، حرکت سیال متوقف می شود. دریچه های امدادی هنگام رسیدن به مقدار فشار مشخص، عبور متناوب مایعات را فراهم می کند و از این طریق به تنظیم فشار کل سیستم کمک می کند.

 شیر هیدرولیک توپی
شیر هیدرولیک توپی

شیر های پیچیده تر نیز در دسترس هستند که می توانند با استفاده از هوای فشرده شده، برق یا سایر وسایل کنترل از راه دور فعال شوند.

جهت مشاهده شیرهیدرولیک مکث ژانتی به این صفحه مراجعه نمایید.