بست کمربندی چیست و چه کاربرد هایی دارد؟

بست کمربندی چیست و چه کاربرد هایی دارد؟

  بست کمربندی معمولاً از نوع پلاستیکی ساخته می شوند و برای مهار و بسته بندی وسایل، معمولاً سیمها و کابلها مورد استفاده قرار می‌گیرند. هر بست کمربندی یک دندانه ی هم سطح شده در یک طرف آن دارد که طرف دیگر بست درون آن قفل می شود. تولید کنندگان با توجه به نیاز مصرف کننده انواع مختلفی از بست کمربندی را در رنگ ها و ابعاد مختلف طراحی کردند. علاوه بر این برخی از بست های کمربندی ممکن است در برابر اشعه ماورای بنفش نیز مقاوم باشند.  در دسترس بودن سایز بندی های متفاوت در این وسیله این امکان را فراهم می کند که مثلاً برای نگهداری بار های کوچک نوع نازک تر آن و برای وسایل بزرگتر از بست کمربندی با استحکام کششی بالا بهره برد. بست های کمربندی در زمینه های خاص شامل حمل و نقل، ارتباطات از راه دور، سیم های بلندگو و تجهیزات خانگی کاربرد دارند. این اتصالات به طور معمول در برابر مواد شیمیایی، گریس و محصولات روغنی مقاوم بوده و همچنین تمام انواع این ابزار باید در برابر اشتعال پذیری مقاومت داشته باشند که مقدار این مقاومت توسط تولید کننده نشان داده شده است.

انواع بست کمربندی پلاستیکی

بست کمربندی و محافظت از آن ها

 برای اطمینان از موثر واقع شدن بست کمربندی نگهداری صحیح از این ابزار ضروری است. به طور کلی تولید کنندگان این محصول پیشنهاد می کنند بست های کمربندی پلاستیکی را در یک منطقه خنک و خشک نگهداری کنید تا از تجزیه یا اکسیداسیون شدن مواد تشکیل دهنده آن جلوگیری شود. از آنجا که نسخه‌های نازک بست کمربندی پلاستیکی به خم شدن حساس هستند تولیدکنندگان همچنین توصیه می کنند در هنگام اعمال فشار بر روی این بست ‌ها احتیاط لازم را به عمل آورید تا شکل و عملکرد خود را از دست ندهند. دو نمونه از بست کمربندی در زیر بررسی شده است:

بست کمربندی محافظت شده در برابر اشعه ماورای بنفش

 به عنوان بست مشکی شناخته می شوند که برای کاربردهای در فضای باز مورد استفاده قرار می گیرند. این نوع از بست ها نیز در برابر روغن و گریس مقاوم هستند زیرا در برابر آلاینده های زیست محیطی نیز مقاوم سازی شده اند. همچنین از استحکام کششی بالایی نیز برخوردار هستند.

 بست کمربندی استیل

 از بست کمربندی استیل برای کارهایی بهره می گیرند که ممکن است باعث از بین رفتن بست های پلاستیکی شود. این ابزار برای مصارف داخلی، فضای باز و زیرزمینی مورد استفاده قرار می گیرد. تولیدکنندگان همچنین ممکن است برای  اضافه کردن محافظت هرچه بیشتر، روکش‌ را نیز به این نوع بست اضافه کنند.

بست کمربندی استیل

برای مشاهده این محصولات به صفحه بست کمربندی مکث ژانتی مراجعه کنید.