جک پنوماتیک چیست؟

جک پنوماتیک چیست؟

انواع مختلف جک پنوماتیک از هوای فشرده شده برای انتقال نیرو به منظور بلند کردن، فشار یا جابجایی ماشین آلات یا مواد سنگین استفاده می کنند. قدرت پنوماتیک با کمک هوای فشرده شده است که نیروی مکانیکی تولید می نماید. مدل های متفاوتی از جک پنوماتیک در جنبه های مختلف صنعت ساخت و ساز مانند سیستم های جک، استفاده می شود.

تمام انواع جک پنوماتیک بسیار کاربری راحتی دارند و اقتصادی هستند، زیرا در درجه اول از هوای معمولی در مکانیزم عملی آن ها استفاده می شود که به راحتی در دسترس است.

در فناوری بدون سیم مانند ریمینگ لوله، از جک پنوماتیک به منظور بلند کردن لوله های سنگین، قرار دادن آنها برای نصب و جک زدن آنها به جلو در طی مراحل نصب، استفاده می شود.

جک پنوماتیک در اندازه های بزرگ به طور معمول از یک سیلندر پنوماتیک، کمپرسور، جک و یک واحد کنترل

تشکیل شده اند. برای بهتر کار کردن هوا، مقداری بخار آب برداشته می شود و به مقداری روغن اضافه می شود. کمپرسور هوا را فشرده کرده و آن را به سیلندر پنوماتیک مجهز به پیستون که در آن تغییر نیرو از نیروی الکتریکی به حرکت مکانیکی صورت می گیرد، منتقل می کند.

نیروی الکتریکی از واحد کنترل با شیر الکترومغناطیس کنترل و تأمین می شود. بسته به نوع جک مورد استفاده می تواند بار را جابجا یا بلند کرد.

جک پنوماتیک کوچکتر با عملکرد بیشتر

جک پنوماتیک و سایر سیستم های پنوماتیک به دلیل اینکه سریع است و با تجهیزات دستی بهتر کار می کنند و همچنین مقرون به صرفه هستند، به گزینه ای مطلوب برای انتخاب تبدیل شده اند. انواع مختلفی از جک های پنوماتیک در بازار وجود دارد که می توان از انواع آن به جک های کامپکت اشاره کرد.

این گونه از جک ها به دلیل اینکه کمتر از سایر انواع جک ها فضا اشغال میکنند و همچنین نصب آسانی نیز دارند، مورد توجه هستند.

حرکاتی که احتیاج به وجود جک دارند، اکنون با سیلندرهای جمع و جور قابل دستیابی است. آنها به لطف اندازه بسیار کوچک، طراحی سبک و همچنین فضای کم حجم، در ارائه حرکات کوچک عالی هستند.

برای آشنایی بیشتر می توانید به صفحات زیر مراجعه کنید: