سیستم های گریس کاری و کاربرد آن ها

سیستم های گریس کاری و کاربرد آن ها

سیستم های گریس کاری به طور گسترده ای در برنامه های تجهیزات صنعتی و سنگین مورد استفاده قرار می گیرند تا قسمت های مختلف یک دستگاه را گریس کاری کنند. این سیستم ها از نوع ساده تک خطی گرفته تا نوع پیچیده دو خطی، انواع متغیری دارند و با استفاده از تایمر و هشدار دهنده برای انتقال گریس به صدها نقطه از دستگاه به صورت کاملا قابل اطمینان عمل میکند. پارامترهایی که در طراحی سیستم های گریس موثر است، شامل حجم گریس مورد نیاز در هر نقطه، تعداد نقاط مورد نیاز به گریس، شرایط کار، فشار پمپ، قطر خط انتقال گریس و فاصله تا نقاط مورد نیاز به گریس می باشند.

 در صورت استفاده و نگهداری صحیح، سیستم های گریس کاری می توانند به افزایش بهره وری تکنسین و ساده کردن فرایندهای نگهداری تجهیزات کمک کنند. در زیر نمای کلی برای نمونه ای از سیستم های گریس کاری نشان داده شده است.

نمای کلی برای نمونه ای از سیستم های گریس کاری دوخطی

مزایای استفاده از سیستم های گریس کاری

سیستم های گریس کاری در اصل برای ساده تر کردن محیط کار برای پرسنل نگهداری و محافظت دستگاه ها، با آسان نمودن فرآیند دسترسی به نقاط مورد نیاز به گریس از راه دور، به ویژه در فضاهای محدود و در هنگام کار تجهیزات، طراحی شده اند. با این حال، مزایای اصلی به کار بردن این سیستم ها به دلیل استفاده مداوم مقادیر کمی از گریس و در نتیجه افزایش عمر تجهیزات، به واسطه تامین یکنواخت گریس حاصل می شود.

در این روش استفاده از دست به طور معمول به ندرت انجام می پذیرد که همین امر باعث عدم استفاده از گریس به صورت نامتعادل می گردد. استفاده از گریس به مقدار نامتعادل می تواند دلیلی برای افزایش آسیب به دستگاه و ماشین آلات باشد زیرا با بالا رفتن دمای دستگاه دمای چربی حاصل از گریس خیلی بالا می رود و همین امر موجب آسیب به قطعات دستگاه میشود.

برای متخصصان تعمیر و نگهداری مهم است که بسیاری از سیستم های گریس کاری دارای خطوط طولانی، شیرهای اندازه گیری دقیق و اتصالات زیادی باشند. بنابراین، نظارت و نگهداری دقیق سیستم های گریس کاری نیز بسیار مهم است.

جهت مشاهده انواع محصولات گریس کاری دستی و برقی به صفحه محصولات گریس کاری مکث ژانتی مراجعه نمایید.