گلند کابل و ویژگی های آن

گلند کابل و ویژگی های آن

گلند های کابل نقشهای اساسی در مدیریت کابل ها دارند. این ابزار به عنوان ورودی برای سیستم های مکانیکی مانند سیم کشی برق و تابلو برق ها، ابزار دقیق و کنترل سیستمهای اتوماسیون از جمله روشنایی و سیستم های مخابرات مورد استفاده قرار می گیرند و در قسمت خاتمه کابل ها  در موقعیت های خطرناک و حساس روی  کابل نصب میشوند. وظیفه ی این محصول انتقال ایمن سیم و کابل از طریق محفظه آن است به این صورت که  باعث خنثی کردن فشار و ارتعاش وارد شده به کابل می شود. از عوامل دیگری که توسط گلند از آسیب رسیدن به سیستم های الکتریکی و کابل جلوگیری میشود، می توان به مایعات، خاک و گرد و غبار اشاره کرد. گلند مانند یک مهر موم عمل میکند و از ورود این ناخالصی ها جلوگیری به عمل می آورد.  در این جاست که اهمیت وجود آن برای آب بندی و محافظت در برابر بعضی از عوامل محیطی واجب می شود. برای مثال یکی از بهترین مواردی که از این محصول استفاده می شود، عملکرد ضد آب آن است، این بدین معناست که می توان از آنها برای ساختن نقاط خروجی آب در محفظه‌ های پرفشار استفاده کرد.

 این ابزارها از جنس مواد فلزی یا غیر فلزی یا ترکیبی از هر دوی آنها ساخته می شوند که در برابر خوردگی نیز مقاومت بیشتری داشته باشند. برای استفاده از گلند در موقعیت ها و برای دستگاه‌ها و سیستم‌های مختلف باید نوع استاندارد آن و مطابق با  مکانی که استفاده می شود اقدام به انتخاب آن کرد.

نقش محیط در انتخاب گلند مناسب

فرقی نمی کند که شما در صنعت هوافضا، صنایع دریایی، آب و برق، ارتباطات از راه دور یا هر صنعت کلیدی دیگری کار می کنید. آنچه مهم است شناسایی محیط برای استفاده از گلند کابل است. برخی از سوالاتی که باید در این زمینه از خودتان بپرسید:

 آیا از آن در داخل خانه یا بیرون از منزل استفاده می کنید؟

آیا در منطقه امن صنعتی یا محیط خطرناک یا انفجاری متصل خواهد شد؟

دمای محیط مورد نظر چگونه است و آیا دما ثابت است؟

آیا اطراف گلند رطوبت یا گرد و غبار وجود دارد؟

آیا در این نزدیکی گلند گازها یا مواد خورنده ای وجود دارد؟

پاسخ های شما به تعیین مشخصات گلند کابل و اینکه آیا به پوشش آبکاری یا پوشش محافظ خاصی نیاز دارد، کمک می کند.