سرسیم ها و عملکرد آنها

سرسیم ها و عملکرد آنها

اتصال دهنده های الکتریکی مانند سرسیم وسیله ای برای اتصال مدار های الکتریکی با استفاده از تجهیزات مکانیکی هستند. این اتصال ها ممکن است موقتی یا به عنوان اتصال الکتریکی دائم توسط سیم ها عمل کنند. اتصال دهنده های الکتریکی  زیادی از انواع مختلف وجود دارند این اتصالات ممکن است  دو سر از سیم را به هم پیوند دهند یا سیم را به یک پایانه الکتریکی متصل کنند. به نمونه هایی از این محصول به همراه کاربردهای آن ها در زیر اشاره میکنیم:

سرسیم رابط: برای اتصال دو انتهای یک سیم به یکدیگر مورد استفاده قرار می گیرد.

دوشاخ یا چنگالی: توسط این اتصال می توان پیچ سوکت ترمینال را  به همراه اتصال آن به ترمینال پیچ کنید. میتوان قبل از نصب آن پیچ ترمینال را به صورت جزئی  ببندید.

سرسیم دوشاخ یا چنگالی

حلقوی: وسیله ی مفیدتری برای اتصال سیم به ترمینال های پیچی است. در این محصول لازم است قبل از نصب ترمینال، پیچ آن را به طور کامل بردارید و سپس با گذاشتن آن پیچ  را همراه با هم ببندید.

سرسیم فیشی نری: برای اتصال به گونه ای دیگر که به آنها فیشی مادگی می گویند، طراحی و تولید  شده‌اند. این مجصولات در اندازه های مختلف به فروش می رسند که مطابق با نیازهای مصرف کننده  و همچنین ایمنی کار تولید شده‌اند.

سرسیم فیشی نری و مادگی

عایق بندی سرسیم ها

  سرسیم های مختلف دست ما را برای انتخاب آنها مطابق با کاری که می خواهیم انجام دهیم باز گذاشته است. این محصولات برای حداکثر رسانایی ساخته شده‌اند و به شکل عایق و غیر عایق به فروش می رسند و همچنین این محصولات برای مدارهای با سیم کشی جریان DC یا AC قابل استفاده هستند. عایق بودن این محصول علاوه بر اینکه موجب نارسانا شدن آن می شود بلکه معمولاً برای محافظت آنها در برابر رطوبت و آب و همچنین در برابر گرمای شدید یا سرما  نیز مفید واقع می شود. با این وجود سرسیم های غیر عایق در مواردی که حفاظت زیاد و ایمنی اضافی احتیاج نیست گزینه مناسبی  از لحاظ اقتصادی برای انتخاب می باشند.

هنگام خرید این محصولات اطمینان حاصل کنید که خرید شما مطابق با استانداردهای صنعت و الزامات پروژه تان باشد.

انواع سرسیم ها